December 14, 2008

Aga peagi tuleb uni ja ollakse kuni hommikuni kuss...

Pärnu ja Viljandi on minu jaoks sama linn, lihtsalt vahepeal on mingi bussipaus. Hästi palju on teha. Hästi palju kunsti on teha. Ja hästi palju on igale poole vaja joosta: küll koju, küll koori, küll Pärnusse, küll bussi peale. Ma päris täpselt ei tea, kuidas ma kõike jõuan. Aga eks ma saan hakkama nagu ikka. Aga nagu ikka kriitilistel hetkedel avastan ma, et ma pole ammu lugenud ja käsitööd teinud ja kõiki neid muid asju, mida ma niiväga armastan. Jah, ma võtsin Panso lugemiseks ette. Mitte "Naljaka inimese" mida ma juba... kolmandat? korda loen, vaid Panso portreed, mis mul siiamaani lõpetamata on. Hommikutee ja õhtutee kõrvale väike portree ja ongi hästi.
Eile ma tegin makarone munaga. Päris ise tegin muna katki ja panin panni peale. Ma ikka täiega jälestan toorest muna. Aga ma pean teda täna ka sööma. Ja igasugu piimatooteid ka, sest... ma nii julge vist ei ole, et hakkaksin endale ise liha tegema. See on minu jaoks veel liiga ulme. Punane liha, rohelised viljad, piimatooted, muna ja kuskil oli öeldud ka, et füüsiline töö, toob hemoglobiini tagasi. Maasikad ja peet ka. Aga kust ma neid maasikaid võtan ja peeti ma ju ometigi sööma ei hakka.
Ahjaa... ma käisin ju vahepeal Tallinnas ka. Nagu oleks välismaale sõitnud. Kõik oli teistmoodi. Mina küll selles linnas elanud ei ole. Olgu, Nõmme tundus natuke rohkem päris olevat. Aga kodus olid küll kõik lülitid valede kohtade peal ja minu tuba oli muudetud laoks ja töötoaks. Ja Michelle arvas, et tema mind küll ei tea (aga pärast magas küll minu kaisus. Ma kaldun küll arvama, et ta oli lihtsalt segaduses, et miks keegi tema voodis magab, aga sama teeb välja).

Ükspäev tuli mul suur suveigatsus ka. Ta tuli ainult sellepärast, et lumi sulab ja siis mulle tundub, et kohe tuleb kevad. Samas ei ütleks ma kohe üldse ühest tõelisest talvest ära. Vahepeal ta juba oli päris päris, aga võiks nüüd ikka kolm kuud korralikku talve olla. Kui kalendris on kirjas, et nüüd on talv, siis olgu kah.

Teisipäevast alates võiksid kõik korra Endlas käia Saja-aastast last vaatamas. Ja kavalehe osta...
http://www.endla.ee/5787

No comments: